Sunday, March 09, 2008


2 Comments:

Blogger shapoor.shakhdar said...

چیزی که ارتباط با دنیای امروزه برای ما به ارمقان آورده، عکاسی فلو است! البته منظور من صرفا عکس جنابعالی نیست و این که می گویم صرفا مطلبی بود که می خواستم در رابطه با آن پستی در بلاگم بنویسم که حالا عکس شما بهانه ای شد برای اینکه با مصداق واقعی آن طرف شوم
پست مدرنیسم (بخوانید کثرت گرایی فرهنگی) برای ما عکاسی فلو را به ارمغان آورده!به نوعی اثر تصویری که تا دلمان بخواهد جا می گذارد تا بقیه باخوانشی بنا بر ظن خود یار عکاس شوند! همه در این عکس لحظه ای آشنا را می بینند! و همین به آنها لذت می دهد. لذتی سرشار از احساس همذات پنداری! پنداری خیالشان از یافتن یک هم نوع راضی می شود! در حقیقت دیگر سوژه ای باقی نمانده تا بر مخاطب اثر بگذارد! مخاطب خود سوژه ی عکس می شود! به راحتی می تواند جولان دهد ( ماشالله به رولان بارت و مولف های مرده اش) خوب! همین است که من را اقناع نمیکند! منی که صبح تا شب دارم هی خودم را مرور می کنم! فقط یک هنر سادیستی است که می تواند مرا خفه کند! یک تصویر که عمیقا مرا تحت تاثیر قرار دهد و مرا از جا بکند! مدتهاست که همچین تصویری در بین هم سن و سال های خودم نمی بینم! آیا من خیلی قدیمی فکر می کنم؟ یا اینکه ادب اجتماعی به من یاد نداده تا دو پهلو (چند پهلو) حرف بزنم تا همه راضی بمانند؟

3:47 PM  
Blogger Mohammad KhoshZaban said...

کجایی امین؟ ازت خبری نیست! خوبی؟

4:08 AM  

Post a Comment

<< Home